[Complementary Skills 2020]:"Dall'accademia al mondo del lavoro"

last modified Jun 17, 2020 12:40 PM

IUSS Ferrara 1391 organizza per i dottorandi dell'Ateneo del 2 e 3 anno un corso sul tema della transizione dall'accademia al mercato del lavoro, a cura della Start-up innovativa Find Your Doc, impegnata da anni per far favorire l'inserimento lavorativo dei dottori di ricerca.

Il programma si radica profondamente nell'analisi della propria esperienza dottorale, e per questo motivo il corso è rivolto ai dottorandi del secondo anno (per i quali il percorso di ricerca è maggiormente definito rispetto a quanto non sia al primo anno, e vi è una maggior consapevolezza sul prosieguo del percorso) e terzo anno (che sono in scrittura della tesi e vivono in modo particolarmente pressante il momento di una -possibile- transizione professionale).

Si tratta di 4 workshop da effettuarsi online, con un attivo coinvolgimento tra docenti e partecipanti, da realizzarsi prevalentemente nel mese di ottobre (pomeriggio), per la durata di 4 ore per ogni modulo.

Si aggiunge un modulo extra (1h) per le dottorande di area STEM.

Informazioni sul corso, le tematiche,i docenti nella locandina scaricabile., e alla pagina delle attività trasversali.

La partecipazione ad almeno il 70% delle lezioni (3 moduli su 4) consentirà l'acquisizione di 5 crediti per attività trasversali (complementary skills).

Il numero massimo di partecipanti è 40.

Tutti gli interessati dovranno comunicare il proprio interesse inviando una mail a dottorato@unife.it con oggetto "Corso trasversale FYD" entro e non oltre MARTEDÌ 30 GIUGNO 2020 (23.59, ora italiana).

Sarà nostra cura rendere noto il calendario con le date e gli orari.

****************************

​IUSS Ferrara 1391 is organizing a course for the 2nd and 3rd year Ph.D. Students about the transition from the University to the job market. The course is given by Find Your Doc, an innovative Start-up which has been committed for years to encourage the employment of Research Doctors.

The program is rooted in the analysis made by the founders of Find Your Doc about their doctoral experience, and this is why the course is aimed at Ph.D. Students of the second year (because their study course is inevitably better defined than during the first year, and there is greater awareness about their future) and the third year (who are writing their final thesis and are probably experiencing quite a stressing time, due to the fact that they might think about an eventual professional transition).

The course develops itself through 4 online workshops, actively involving both lecturers and participants. It will mostly take place during October 2020 (in the afternoon); each workshop consists of 4 hours.

The items are those you find below (Skills and Employability; Carrier Transition and Prejudice; Self-assessment and Orientation; Values and Conflicts).

There will be a one-hour bonus seminar for Women in STEM Ph.D. Courses.

All workshops will be held in Italian, but slides are in English.

You can find all information about Find Your Doc course, teachers and mission in the enclosed flyers.

Attending at least 70% of the lessons (3 seminars over the presented 4) will grant participants to be assigned 5 credits for complementary skills.

Enrollment

The maximum number of participants is 40.

All those interested must send an email to dottorato@unife.it with Re: “Corso trasversale FYD” within Tuesday June 30th, 2020 (23:59 CEST)

As soon as the workshops schedules with dates and hours will be ready, IUSS Office will send them straight away and they will also be published in IUSS web page.